Latest Posts

Soutien-gorge triangle rembourré Women's Secret, taille 90B

By 11:50

( English translation availible, click here or scroll down after the french text)
 
Bonjour !


C'est le printemps, il commence à faire chaud, mon travail implique que j'ai une présentation "élégante et soignée" (je cite), c'est donc le temps du retour du soutien-gorge qui cache et arrondit les seins sous les t-shirts et les blouses, sans se voir par transparence. Youpi. Je ne suis pas ravie du tout.

Bref... j'avais besoin d'un cache-seins beige pas trop clair, rembourré et hyper-confortable. Je n'avais pas envie d'un "vrai" soutien-gorge à armature, parce que c'est compliqué pour moi d'en trouver un qui me va bien (avec des armatures assez larges), mais surtout parce que je ne supporte plus trop le fait de sentir mes seins maintenus et relevés, surtout sur toute la durée d'une journée... Ça semble peut être bizarre pour la plupart d'entre vous qui recherchez justement du soutien et du maintient pour vous sentir confortable. Disons juste vive la diversité des préférences !

J'ai trouvé ce soutien-gorge sans armatures, doublé en mousse et sans coutures sur les bonnets chez Women's secret :




C'est une taille 90B, couleur beige-plutôt-pas-trop-claire, entre 20€ et 25€ à peu près. Il existait aussi en noir et blanc (pas de couleur pour les peaux foncées hélas), et les tailles disponibles étaient très classiques et très nulles : du 85A au 95B et puis c'est tout.

Au niveau de la taille, le 90B taille plutôt grand au niveau des bonnets. Il est très couvrant, monte haut sur la poitrine et sous les bras (il semble "normal" sur moi, mais je suis trèèès longue de corps, habituellement les SG sont trop courts sur moi). Je pense que cette couvrance est là pour compenser le manque de maintient des armatures absentes. Le décolleté est assez profond par contre.


La  forme des bonnets est trop projetée pour moi, c'est à dire qu'elle est faite pour des seins qui vont plus "en avant" et moins "en largeur" que les miens.
J'ai fait un petit schema explicatif. En bleu, la forme de mes seins, en rouge, là où il n'y a pas assez de place (là où ça coupe le seins)et en vert, là ou il y en a trop de place (où c'est vide) :


 J'apprécie énormément l'absence d'armature, car même si la forme ne me va pas vraiment, ça reste confortable à porter ! Gros plus !
Le maintient est très leger, si tu cours, tu va sentir tes seins sauter. Le soutien-gorge va arrondir tes seins en les couvrant, mais ne va pas les sculpter, ni les porter (sauf si tu serres les bretelles à mort avec une taille de bonnet trop petite, ce que je te déconseille vivement). Ça veut dire que si tu trouves que tes seins sont trop bas sur ta poitrine, ou trop lourds à porter, ils vont le rester dans ce soutien-gorge. Mais si tu as envie de garder une forme vaguement "naturelle" malgré le rembourrage, ou que tu n'aimes pas la sensation d'être maintenue, c'est bien.  

 Sous les vêtements, je trouve la forme très adaptée à ce que je cherchais, des seins ronds et conformes à la mode actuelle, décolleté push-upé en moins : 


Dernier point technique, le tour de dos : il taille normalement. Le 90 est adapté à ce que je cherchais, c'est à dire juste assez serré pour empêcher le soutien-gorge de tourner/remonter (ce que je DÉTESTE ! ).  Pour info, mon tour de côtes est actuellement entre 90cm lorsque mes poumons sont gonflés à fond (mètre ruban pas trop serré) et 75cm lorsque mes poumons sont dégonflés et que je serre le mètre à fond.


Les bretelles sont très fines, et juste assez longues pour moi (longueur habituelle des bretelles de la plupart des SG). Je regrette très fort qu'elles ne soient pas multi positions !!!

Pour conclure, je dirai que ce soutien-gorge est plus léger/confortable/oubliable à porter qu'un soutien-gorge armaturé. Mais ça reste un soutien-gorge. Avec un élastique autour de tes côtes, des bretelles par dessus tes épaules, et du rembourrage autour des seins. Et puis, je te l'avoue, je ne le trouve pas beau du tout. Je le porte vraiment par obligation, parce que c'est "moins pire", mais je ne l'aime pas. Contente d'avoir trouvé cette solution de "moins pire", contente de pouvoir avoir l'air "soignée" au travail à peu près confortablement, mais au fond, non, ça passe pas...


---------------------------------------------------------------------------

Hi !

Spring is here, it is time for clothes made of light and thin fabrics, so it is time for a beige t-shirt bra.... at least when I am at work. 

I didn't want to order online a new bra from a good brand, because I can't really stand underwires anymore... (or I can't find underwires wide enought for me maybe? ). If I order online, I expect to find a very good bra, with an almost perfect fit. I don't think I can, with my actual size and shape find such a good bra...

So I went shopping in real life, with the hope of finding a bra "not too bad" and comfortable enough. I found this (ugly) bra at Women's secret :







It is a size 34B, no underwires, moulded cups, the color is beige (a bit darker comparing to most brands, but still nude only for light skined peoples), it was between 20€ and 25€. It was also availible in white and black, size 32A to 36B only. Yes, it is very limited.

The size 34B is a bit bigger in the cups than average. It have also a lot of coverage (you can't really see it on my photos because I am very tall, so it just look normal on me, but trust me, it is the most covering bra I have ever tried in my correct size). But at the same time, the plunging neckline is quite deep.




Cups are too projected for me : the apex of each cup is empty, but at the same time, the bra cut in my breast tissu on top.

Little drawings to explain :
 blue : my breasts
green : where the cup is empty (would look too big if it was not padded)
red ; where the bra cut in my chest and looks too small



Because the bra have not underwires, it is more easy to fit in it. I think it is a good thing, especially for those who allways struggle with underwires.

This bra is not supportive. It is something that goes over your nartural breast shape, but it don't sculpt or lift your boobs. 


Under clothes, I think it is really good, exactly the shape I was looking for : 



Last point : the band. It fits me like average 34 band, and at the moment, it is the size I prefer. The bra don't ride up during the day. Actually, my measurments around my ribs are 75cm as tight as possible and 90 cm fully inhaled, mesured a bit loose.




Straps are very thin (I like it, but I know some people dislike). They are long enought for me adjusted as long as possible. They are a very average lenght comparing to other bras I have tried. 


Conclusion : 

This bra is good for someone who don't need/want support and lifting from a bra, but just coverage. It feel lighter than an underwired bra, and, personnal preference, I think it is more comfortable. 
It is not pretty, it is not fun. It is really something your wear if you need it under your clothes I think.

The colors and sizes availibles are very very limited, it will fit a very few people. But because it is non-wired and padded, this bra is wearable even if the shape/size is not 100% perfect.




You Might Also Like

13 commentaires

  1. Thank you, I’ve recently been searching for information about this subject for a long time and yours is the best I have found out so far.Passware Kit Forensic Crack

    RépondreSupprimer
  2. I am very happy to visit this website very much because this website is very useful and very helpful for me. Keep it up and keep sharing this type of useful information with us.
    mount & blade warband serial key
    mixcraft registration code
    zmodeler crack
    recover my files license key
    netlimiter torrent

    RépondreSupprimer
  3. Such great and nice information about software. This site gonna help me a lot in finding and using much software. Kindly make this like of content and update us. Thanks for sharing us Toon Boom Storyboard Crack . Kindly click on here and visit our website and read more

    RépondreSupprimer
  4. Such a great and nice information about softwares. This site gonna help me alot for finding and using many softwares. Kindly make this like of content and update us. Thanks for sharing us cuphead crack Kindly click on here and visit our website and read more

    RépondreSupprimer
  5. https://newcrackkey.com/easeus-video-editor-crack-2022/ is a video editing software package for non-linear editing originally published by Sonic Foundry, then by Sony Creative Software, and now by Magix.

    RépondreSupprimer
  6. With your presentation, you make it appear so simple, but I find this subject to be one that I believe I will never understand.
    It appears to be far too sophisticated and vast for me.
    I'm looking forward to reading your future post,
    I'll make an effort to grasp it!
    movavi slideshow maker crack
    lightwave crack license key
    gamesgod of war pc cd crack
    internet download manager crack

    RépondreSupprimer
  7. Its a Very Great and Amazing Blog Dear This is Very Great and Helpful..
    Talha PC
    Crackedithere
    avocode crack
    axure rp pro crack

    RépondreSupprimer
  8. Your site has a great design. Colors and themes that appear!
    Is this your job? Please answer again because I want to build it myself.
    and I want to know where you are on this page
    The item's name comes from this location.
    Honestly,
    brave browser crack
    kms activator crack
    driver booster pro crack
    hasleo disk clone crack

    RépondreSupprimer
  9. I am very impressed with your post because this post is very beneficial for me and provide a new knowledge to me.
    eFootball PES 2020 Crack
    magix photostory deluxe crack

    RépondreSupprimer